Sunday, June 29, 2014

sekali lagi

sekali lagi tentang NSN..

senyap, diam seribu bahasa..
aku di barat dan dia ditimur*sofa yang panjang , entah bila masingmasing mahu buka bicara..
akhirnya aku yg mula kan..

Dan sekali lagi, kami terdiam seribu bahasa..
dia mula datang pada ku, beri aku lihat sesuatu didalam taliponTangan milik dia..
Kami semakin rapat,dia berada disebelah ku..bahu sama bahu..
Aku pandang dia sambil menelan air liur , errmm manja..

"knp pkai shawl dalam rumah..?"
sambil tergelak dia menjawab " nak tgok rambut orang letuu"
aku terdiam dan dia menyimpan senyum ..
"kita kan aurat..hahaha"
Aku gelak terbahak..

Aku lipatkan tepi shawl die, kurang kemas..seperti makcik cleaner dibuatnya..
"awak ni jhat laaa" sambil menepuk peha aku tanda geram..
sekali lagi kau buat aku tergelak..

Dan aku hampir...
Malangnya, aku tidak turutkan itu semua..
Aku pulang kerna temujanji..

jaga diri, jaga hati..

No comments: