Thursday, January 1, 2015

Tahun baru dan cici

kalau boleh aku langsung tanak celeb tahun baru , dan aku mmg x celeb pon thun baru.. sumpah sedih.. once again , apa aku rasa tahun lepas , aku rasa lagi.. ntah lahh.. abaikan..

semalam , ntah .. wholeday badmood..sampaikan safety officer langsung tak berckp dgn aku sbb aku dh teragak kasar bahasa dgn die..spptnyer smlm cuti 1st january kan.. aku pon x thu nak bt ap dekat rumah..so aku decide utk masuk kje..tambahan plak, bangla request nak kje..so aku on kan saja.. then ptg smlm , aku rasa sunyi gilerrr.. dengan mood habes diterajang bayu.. aku g site.. dorg tgh pam keluar air dlm lubang dalam 8meter.. bangla 2org ni bole plak berkubang , honestly.. aku lupa kjp psal mood aku.. dan salah sorg dari dorg ni berjya tangkap ikan..lpas tu dorg cmpak naik atas darat.. aku rase kesian sgt , then aku amek ikan tu.. try sooooo hard , cri bekas utk die.. tp sebelum tu , aku pindahkn die ltk dlm tmpt bertakung..tp aku lupa , air bertakung tu kurng bersih dan mmg tak bersih..berminyak..mybe because of minyak yg come out from excavator .. nak tanak sbb dh sygkan ikan tu , aku berkorban kan jugak stokin n kasut aku , g pijak tnah lembik..utk dptkn air sungai yg bertakung dkt port yg lain.. asenyer , klu aku jth dlm sungai tu pon mybe dorg x perasan .. sbb dorg tgh busy bt kje utk pengorekan.. alhmdllah , tade ap..just tgn terluka..apa dehal lah kan , tgn luka..skit je.. as long as aku bhgie..

then bangla sorg tu , tolong aku..aku mntk gergaji dkt die..utk potong botol..die ckp tade..aku dh "ala" sedih..nak lpaskan ikan tu dkt sungai, sumpah aku x rela.. so die amek botol tu then potong botol tu guna cangkul.. total sume ad 3 ekor ikan.. dan malang nyer , cici je yg berjya hidup..ikan yg aku amek mse mulamula tu..

rushing smlm g beli baldi , then mntk dkt uncle tu utk tdah ckit air paip die.. aku pon dh selalu sgt beli milo dkt kedai die..sbb tu kot die x kberatan..

tdi , kesian sgt tgok cici sorg2..nak lepaskan dia, aku sayang..aku x thu knp..padahalnyer bru smlm aku bela die..tu pon tnggalkn dkt site opis..berat giler hati.. mcm mane aku berat hati nak lepaskan org yang aku sayang , mcm tu jugak lah aku sayang nak lepaskan cici.. tpi kdang org ckp, klu kita lepaskan org tu mungkin die akan lbh bhagia.. tpi cici , im already like youuuu..how can i let you go..? so sorry cici .. then aku bawak balik baldi tu masuk opis..

Tuhan , aku mohon kau relakan apa saja yang perlu aku lepaskan..

maybe kjp lg aku akan lepaskan die jugak, klu tak pon bwk balik rumah..esok kan cuti..


No comments: